Kdo by chtěl být úspěšným internetovým podnikatelem, může v tomto ohledu dosáhnout svého. Není žádný důvod, proč by se někomu takovému nemělo toto jeho přání splnit, protože vrhnout se na takovou podnikatelskou dráhu lze kdykoliv a úspěchů se rovněž dosáhnout dá, pokud člověk ví, jak na to.
Ovšem smůlou je, když se na síti rozhodně podnikat někdo, kdo neví, jak na to. Kdo ví, že si má pořídit svůj podnikatelský web a na něm uveřejnit to, co nabízí potenciálním zákazníkům, a toto také učiní, ale pak už neví, co s tím dál. Protože někdo takový sice svůj internetový obchod nebo jinou formu podnikání má, ale úspěchy se mu tu zpravidla nedostavují.
Proč některým z internetových podnikatelů štěstí přeje, zatímco jiným nikoliv? Jistě, může za tím být i kvalita nabídek a poptávka po nich, ale to ještě není všechno. A většina neúspěšných podnikatelů strádá kvůli něčemu docela jinému, co se tu nejednou podceňuje. A tím je to, jak se takový web propaguje a jak se zobrazuje v internetových vyhledávačích.
Ano, i to rozhoduje o úspěšnosti každého internetového byznysu. A vlastně to rozhoduje dost možná především. Protože dokud se lidé o nějaké internetové nabídce nedozvědí, nevyužijí ji a nedají podnikateli vydělat, ani kdyby šlo o to nejlepší, co by se hodilo snad přímo každému.
A tak je třeba zasadit se o to, aby se odkaz na takový podnikatelský web zobrazoval v internetových vyhledávačích co nejvýše a aby byla taková nabídka náležitě propagována. To znamená, že jsou třeba SEO a PPC, tedy optimalizace pro internetové vyhledávače a ta nejefektivnější z reklam, založená na tom, že se u ní platí jenom za to, čeho tato pomůže, kterému podnikateli dosáhnout.
A má si tedy internetový podnikatel vybírat ve snaze uspět ze SEO versus PPC jednu z těchto variant? Samozřejmě může. Ale je jasné, že je nejlepším řešením využít obojí.