Asi není třeba říkat, že rozdávání či prodej nejrůznějších propagačních a reklamních předmětů je zavedená marketingová klasika. S ní se setkal prakticky každý z nás. Většinou se samozřejmě jedná o drobné předměty, jako jsou propisky či klíčenky, avšak někdy se manažeři „plácnou přes kapsu“ a dají nám věci, které mají vyšší výrobní náklady. Jedním z takovýchto předmětů jsou i hrnky s potiskem Promodárky. Ty najdeme především v kancelářích, avšak můžeme je získat i na nejrůznějších promočních akcích, případně si je koupit na e-shopu či v kamenném obchodě dané firmy. Zde se však nabízí otázka, zda jsou skutečně k propagaci tak vhodné, jak bychom si mohli myslet.
V první řadě si musíme říci, jak vlastně reklamní předměty fungují. Zde se spoléhá na to, že danou věc onen člověk bude aktivně používat, a to nejen doma, ale i na veřejnosti. Tak se mu ona firma bude nejen neustále připomínat, ale také ji uvidí ostatní, což může přilákat nové zákazníky. A to je něco, o co každý podnik stojí. Faktem však je, že u hrnků je situace poněkud odlišná.
Zde je problém, že je používáme především doma v soukromí. A když k nám přijde návštěva, které například uděláme kafe, pak jí ho nejspíše nenaservírujeme do hrníčku s potiskem nějaké firmy. Jistě, můžeme si jej vzít například do zaměstnání a používat jej zde, avšak to se nestává příliš často. Nehledě na to, že při frekventovaném používání a následném mytí nápisy velmi rychle blednou, takže se logo firmy stane rychle poněkud nečitelným. Jistě, mnohdy se používají tak, že se dají například k dispozici zaměstnancům, především pak těm, kteří pracují se zákazníky, avšak ani to není tak účinná metoda, jak si mnozí představují. Pokud při práci pijete z hrnku s nápisem dané firmy, každý bude předpokládat, že to děláte proto, že jste jej dostali k dispozici zadarmo. Rozhodně to nebudou brát tak, že svůj podnik tak moc podporujete.